Wednesday 3 August 2016

Gigi Patah

Alamakk.. lamanya tak hapdet blog. Kata nak istiqamah.. haiihh laa

Takpa, bagi peluang lagi.. Lepas ni insyaAllah setiap hari ada entry baru.

Eh gigi sape yang patah ?? Meh nak cerita kisah hari ni.. pukul 12.45 tengah hari tadi dapat call dari incik suami. Rupanya suami call nak bagitau, anak teruna kesayangan kami jatuh bilik air di sekolah tadi. Untuk pengetahuan, anak kami 4 tahun dan sekolah di tadika swasta yang tak perlu saya maklumkan kot.. Dia bagitau, kepala Adam benjol then 2 batang gigi depan patah. Allah.. rasa nak luruh jantung ni. Menitis air mata ni.. Patut la sepanjang di opis rasa rindu sangat kat Adam.. rupanya ada perkara tak elok nak jadi.

Lunch hour balik rumah, terus masuk bilik. Tengok Adam tengah tido. Mungkin letih menangis tahan sakit. Dahi benjol, kat mulut ada kapas sebab darah still keluar. Dia sedar saya ada di tepi. Nampak je saya terus menangis. Tak kuatnya hati seorang emak ni bila tengok anak jadi macam tu. Tau sakitnya dia tanggung. Nak buat macam mana, perkara dah jadi.. katanya kawannya tolak dan tahan kaki masa mandi. Kepala terhentak lantai.. Allah sakitnya. Nak percaya pun tak tahu la.. biasa la budak². Adam pun ada masanya nakal juga. Cuma rasa terkilan jugak laa..




Ni gambar masa saya balik lunch hour tadi... tak hilang rasa sedih hati ni. Hati seorang emak.. tak sanggup tengok anak sakit. Kalau boleh biar kita yang sakit..

Saya ni tak menyalahkan sape². Cuma, cikgu² tadika ni cuba la pantau dan sentiasa ada bila budak² mandi. Budak² ni apa la yang depa tau.. masing² tak cerdik. Jangan biarkan depa mandi sendiri, keluar bilik air sendiri.. Allah seriau rasanya. Bila dah jadi macam ni nak kata apa? Tadika anak saya ni belakang rumah je.. kiranya dapur bertemu dapur. Bilik air kat belakang. So saya dengar dan pantau bila saya cuti. Cikgu ada 6 orang tapi time mandi sorang cikgu pun takde pantau di bilik air. Ingat laa.. anak² kecil yang di sekolah tu amanah ibu bapa untuk cikgu² jaga sewaktu di sekolah. Jangan la buat sambil lewa dan ambil mudah. Bila jadi macam ni kelam-kabut wassap saya risau la.. apa laa.. ikut hati memang nak lepaskan je. Tapi pikir balik, nanti bermasam muka pulak. Tapi tengok petang ni macam mana.. in case gigi masih berdarah n serius, mungkin saya tak teragak² untuk ambil tindakan. Biar beringat lepas ni.....

No comments:

Post a Comment